Wszyscy zawodnicy Ducati Toruń Motul Team startują na motocyklach Ducati 1199 Panigale R.

1199 Panigale R to sportowa perfekcja. Ekstremalna maszyna niemal żywcem wzięta z najlepszych torów wyścigowych świata, flagowy model Ducati w zakresie osiągów. To właśnie 1199 Panigale w specyfikacji R zostało przystosowane przez Ducati Corse do rywalizacji w mistrzostwach świata superbike’ów (WSBK – World Superbike)! Motocykl stworzony do rywalizacji i wygrywania.

Wersja R została opracowana w oparciu o byłą wersję S. Włoscy konstruktorzy zadbali jednak o szereg istotnych zmian w odniesieniu do bazowego modelu. Czerwony wojownik posiada w standardzie ABS z możliwością wyłączenia tego systemu, zaawansowany system Ducati Data Acquisition z wczytywanymi danymi, a nawet mapami ważniejszych torów. DDA za pomocą GPS-u jest w stanie automatycznie wykonywać bardzo precyzyjne pomiary  i analizy podczas przejazdów kolejnych okrążeń na torach.

Zmian rzecz jasna nie mogło zabraknąć także w silniku. Do najważniejszych nowinek należą: lżejsze aż o 0,7 kilograma koło zamachowe, lżejsze o 0,6 kg, wykonane z tytanu korbowody, a także popychacze zaworowe pokryte karbonową warstwą DLC. Zadbano o poprawę przyspieszenia. Do tylnej zębatki dodano o dwa zęby więcej. Łącznie w modelu R jest ich aż 41.

Elementów z karbonu w 1199 Panigale R znajdziemy naprawdę dużo. Z lekkich włókien węglowych wykonano choćby tylny błotnik, osłony monowahacza, tylnego amortyzatora, czy pokrywy sprzęgła.

Bardzo ważne są nowe, wyścigowe mapy zapłonu i przepustnicy. Mają one zostać zastosowane też w pozostałych modelach rodziny Panigale.

Wersja R z boku również prezentuje się doprawdy  imponująco. Odpowiada za to m.in. efektowna czerwień (malowanie Red Base Livery). Ognista barwa charakterystyczna dla Ducati kapitalnie komponuje się z białymi elementami i odkrytymi fragmentami aluminiowego zbiornika paliwa.

Panigale w ekstremalnym wydaniu oznaczonym literą R wyposażono ponadto w cały szereg elementów wpływających na jego ultrasportowy, torowy charakter. Są to m.in. kompletny układ wydechowy Termignoni ze specjalnie zaprojektowanymi kolektorami oraz tłumikami wykonanymi z tytanu. Dzięki układowi wydechowemu moc w średnim zakresie obrotów podnosi się o około 15 procent i o około 3 proc. w górnym zakresie. Kolejnymi dodatkami są również typowa sportowa szyba, a nawet zaślepki do przedniej owiewki, których zadaniem jest zakrycie otworów powstałych po demontażu lusterek.

Egzemplarze przystosowane przez AF Motors do rywalizacji w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski to  maszyny w najbardziej topowej sportowej specyfikacji. Zastosowane są w nich zawieszenia z powodzeniem wykorzystywane między innymi w mistrzostwach świata superbike (WSBK)!