Po rewelacyjnym początku zmagań, okraszonym historycznym, drugim miejscem w Mugello, zespołowi AF Racing przyszło powrócić na słynny tor Vallelunga niedaleko Rzymu, na którym ekipa prowadzona przez Dariusza Małkiewicza odbywała przedsezonowe testy. W ich trakcie Daniel Blin uzyskiwał doprawdy znakomite rezultaty. Tym razem jednak trudno było oczekiwać aż tak kapitalnych wyników, a to za sprawą wprowadzonych niespodziewanie tuż przed pierwszą rundą cyklu kontrowersyjnych zmian regulaminowych, które wymusiły na zespołach z maszynami Ducati ograniczenie mocy motocykli. Maksymalne otwarcie przepustnicy zmniejszono z 83 do 77 procent.
W pierwszym z wyścigów Daniel Blin zajął dobre, 13 miejsce w gronie ponad 30 rywali. W drugim spisał się jeszcze lepiej i był o włos od pierwszej dziesiątki. Ostatecznie skończyło się 11 lokatą.
W miniony weekend na torze w Misano odbyła się czwarta runda tegorocznych mistrzostw. Daniel Blin oba wyścigi ponownie zakończył na punktowanych miejscach, kolejno – na 15 i 13 pozycji. Niewątpliwie mogłoby być jeszcze lepiej, gdyby nie problemy techniczne, które dotknęły AF Racing w trakcie kwalifikacji. Z tego powodu Daniel do wyścigu przystępował z odległego, 24 pola startowego. Mimo, że torunianin na dystansie radził sobie znakomicie, uzyskując czasy okrążeń nawet na poziomie piątego miejsca, to jednak na wyprzedzenie większej ilości rywali po prostu zabrakło dłuższego dystansu.
Jako przykład szefostwo AF Racing podaje porównanie prędkości osiąganych na długich prostych w trakcie wyścigów. Przed rokiem zawodnicy startujący na Ducati byli na nich najszybsi i łatwo wyprzedzali rywali, teraz zdarza się, że te prędkości maksymalne są aż o 10 km/h niższe! Tak jest chociażby na torze w Misano, gdzie Daniel Blin i inni zawodnicy na Ducati na najdłuższej prostej osiągają obecnie do 240 km/h, podczas gdy najszybsi konkurenci na innych motocyklach około 250.
Następna, piąta runda cyklu odbędzie się w pierwszy weekend września na torze w Mugello, gdzie Daniel Blin w maju zajął drugie miejsce. Nic więc dziwnego, że AF Racing Team Ducati Toruń wybiera się tam ze sporymi nadziejami na kolejny dobry wynik.
Główny Sponsor Zespołu: AF Motors Ducati Toruń; główny partner techniczny: Dominator; pozostali partnerzy: Ducati Polska, Mercedes-Benz Kujawski Truck Center, Galliot GMD, BNP Paribas, Gładki Trans, Stork, Motul, Spider, Ohlins, Pirelli, Shoei, Andreani Group, Autoandreas, Tomasz Niejadlik MEDIA.